صفحه 1 : ایران و جهان
صفحه 2 : خبر همدان
صفحه 3 : خبر همدان
صفحه 4 : ورزش
صفحه 5 : اندیشه
صفحه 6 : شهروند کوچولو
صفحه 7 : ایران و جهان
صفحه 8 : فرهنگی
۲
آذر
۱۴۰۴
شماره
۶۰۴۱
عناوین صفحه
هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه پیگیریهای شورای اسلامی شهر در این دوره مدیریت شهری قابل تقدیر است، گفت: پیگیری پروژههای نیمه تمام و به سرانجام رساندن آنها موجب افزایش رضایتمندی در شهروندان شده است.
به گزارش هگمتانه، آیتالله حبیبالله شعبانی در دیدار با اعضای کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با تقدیر از اقدامات و پیگیریهای شورای اسلامی شهر در این دوره مدیریت شهری در اجرای پروژهها اظهار کرد: پیگیری پروژههای نیمه تمام و به سرانجام رساندن آنها موجب افزایش رضایتمندی در شهروندان شده است.
وی در ادامه گفت: اگر مشخص شود طراحی و اجرای پروژهای پس از گذشت چند سال از اجرا اشتباه بوده، باید تعیین شود چه کسانی تصمیم گرفتند و چه نهادی پاسخگوی این هدررفت بیتالمال است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خصوص اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس نیز بیان کرد: در اجرای روگذر یا زیرگذر شهری باید به نظر کارشناسان توجه شود.
آیتالله شعبانی با تأکید بر اینکه مسؤولان با برنامهریزی دقیق، حمایت از محرومان و پاسخگویی به مردم را سرلوحه خود قرار دهند، افزود: در عرصه صدور پروانه ساخت مسکن محرومان نیز شهرداری توجه ویژهای به اقشار کم درآمد داشته باشد.
وی با اشاره به نیمه تمام ماندن تپه مصلای همدان و لزوم تکمیل آن، تصریح کرد: برای تکمیل مصلی نیازمند همکاری و همراهی شهرداری هستیم.
امام جمعه همدان در بخش دیگر سخنانش با تقدیر از زحمات ارائه کنندگان خدمت به مردم در حوزه شهری به ویژه تاکسیرانان، یادآور شد: شهرداری برای رانندگان دارای سابقه خدمت، امتیاز و تبصره خاص در نظر بگیرد.
حیدری: شهید مدرس اولویتدارترین نقطه نیازمند غیرهمسطحسازی در همدان
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار، شورای ششم با مجموعهای از فرصتها، چالشها و نیازمندیهای انباشته شده از دورههای گذشته و انتظارات و دغدغه مندیهای نخبگان و مردم که طبق قوانین بالادستی بر عهده مدیریت شهری بوده مواجه شد.
وی با بیان اینکه یکی از برشهای مهم مورد انتظار نخبگان و مردم در حوزه فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک بود، گفت: مشخصا در صدر درخواستها و نیازهای مردمی اتمام پروژههای نیمه تمام بود که در آن مقطع زمانی بسیار پررنگ بود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: با پیشبینی بودجه و اجرای خزانهداری واحد تقاطع غدیر و سپس تقاطع شهید همدانی به بهرهبرداری رسید.
حیدری به پیگیری پروژه پارکینگ آقاجانیبیگ اشاره کرد و افزود: با جایگزینی پیمانکار انجام کار در این پروژه نیز ادامه یافت و با تداوم کار امید است طی ماه آینده این پروژه نیز به بهرهبرداری برسد.
وی بازار سینا را از دیگر پروژههای معطل مانده برشمرد و تصریح کرد: پروژه میدان میوه و ترهبار نیز از دیگر پروژههای بلاتکلیف است که با خلع ید شهرداری به دنبال تعیین تکلیف است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک متأسفانه در بعضی برهههای زمانی در شهر سلیقههایی حاکم بود که این موضوع آسیبهایی را به دنبال داشت.
حیدری با بیان اینکه موضوع طرح جامع ترافیک اولین مورد پیگیری شده در کمیسیون بود، خاطرنشان کرد: هدف این بود که با توجه به انبوه چالشها در این حوزه به این واسطه همدان یک افق و دورنما به لحاظ حمل و نقل و ترافیکی داشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به چالشها و انبوهی از رفتارهای ترافیکی، ترددهای غیرضروری و افزایش سفرهای درون شهری نیازمند یک سند بالادستی در حوزه حمل و نقل و ترافیک بودیم.
طرح جامع ترافیک همدان در دوره ششم شورا مصوب شد
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: طی دو سال ابتدایی شورای ششم با همت اعضای شورا و مسؤولان مربوطه در شهرداری و همفکریها طرح جامع ترافیکی در شورای همتا و شورای عالی ترافیک کشور مصوب شد.
حیدری با بیان اینکه بر اساس این طرح 2هزار و 500 تاکسی مورد نیاز شهر بوده و اکنون 3هزار و 500 دستگاه فعال داریم، گفت: این امر موجب شلوغی خطوط است و مطالعات این موضوع را به درستی تشخیص داد.
وی با تأکید بر اینکه در این سند همچنین نیاز شهر همدان به 250 دستگاه اتوبوس و میدلباس نیز عنوان شد، بیان کرد: در این راستا 52 دستگاه اتوبوس خریداری و حدود 30 دستگاه اتوبوس نیز نوسازی شد.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان افزود: امروز موج عظیمی از خروج بخش خصوصی اتوبوسرانی را شاهد هستیم که اگر مدیریت شهری تدابیر لازم را نداشت با چالش جدی در این حوزه مواجه بودیم.
حیدری با اشاره به جذب رانندگان اتوبوس به صورت تخصصی تصریح کرد: سعی بر جذب نیروهای خوب و متخصص در این بخش بود.
وی به راهاندازی خطوط ویژه در سه محور به عنوان گذرگاههای انبوهبر اشاره کرد و ادامه داد: خطوط یک و دو اکنون دارای خطوط ویژه شده است و راهاندازی خط سوم نیز در دستور کار است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: بر اساس طرح جامع ترافیک، همدان نیازمند سامانههای کنترل انتقاد رانندگی بود که در این زمینه وضعیت نامناسبی داشتیم.
حیدری با اشاره به فعال بودن 40 سامانه ثبت تخلف هوشمند در شهر یادآور شد: ثمره این اقدام یک انضباط ملی و ایمنی در ترافیک شده است که به دنبال آن کاهش 20 کشته درون شهری و 400 مجروح ناشی از حوادث رانندگی داشتیم.
11 تقاطع شهر هوشمند شده است
وی با اشاره به مکلف شدن به هوشمندسازی چراغ تقاطعها بر اساس طرح جامع ترافیکی، اظهار کرد: از 24 تقاطع دارای چراغ، 11 تقاطع هوشمند شده است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی و تاکسی ونها نیز تسهیلاتی فراهم و 250 تاکسی نوسازی شد.
حیدری در ادامه با تأکید بر اینکه در توزیع عادلانه بودجه نیز در مناطق چهارگانه اقدامات خوبی انجام شده است، بیان کرد: حساسیت شورای اسلامی شهر از ابتدا در این موضوع وجود داشته و اکنون شاهد هستیم در مناطق 3 و 4 بحث آسفالت و پوشش رودخانه به خوبی دنبال میشود.
وی در موضوع ایجاد تقاطعهای غیرهمسطح نیز یادآور شد: در حلقه دوم شهر تقریباً تمام تقاطعها غیرهمسطح بوده و در مدرس بر اساس تردد شماری زمان اوج ترافیک حدود 3 هزار تردد در ساعت وجود دارد.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نظر مشاور در خصوص اجرای طرح در شهید مدرس تصریح کرد: مشاور کتباً اعلام داشته اولویتدارترین نقطه برای غیرهمسطحسازی در شهر همدان مدرس است.
حیدری ادامه داد: گرفتگی در بلوار شهید رجایی با یک اصلاح هندسی رفع شد اما اکنون ترافیک در محدوده شهید مدرس وجود دارد و بر این اساس شورا حدود 2.5 سال بودجه اجرای تقاطع غیرهمسطح در شهید مدرس را پیشبینی میکند. وی با بیان اینکه متأسفانه تصمیم در خصوص اجرای زیرگذر و یا روگذر در محدوده شهید مدرس، سیاسی شد، خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه برای زیرگذر 400 میلیارد تومان و روگذر 310 میلیارد تومان برآورد شده است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با گلایهمندی از مجموعه مدیریت استان یادآور شد: مجموعه مدیریت استان موضوع ایجاد تقاطع شهید مدرس را از شورای همتا به عنوان مرجع قانونی تصمیمگیری در این خصوص خارج کرد.
حیدری با بیان اینکه تصمیمگیری در خصوص اجرای تقاطع شهید مدرس بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: به منظور رفع مشکل ترافیکی در این نقطه و ایجاد رضایتمندی باید هرچه سریعتر این پروژه آغاز شود.
وی به دیدارها با مدیریت ارشد استان در خصوص اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس و لزوم تصمیمگیری در این خصوص اشاره کرد و گفت: نظر مشاور به صراحت اعلام داشته روگذر در گزینه بهتری است و درخواست داریم نماینده ولی فقیه در استان نیز پیگیر این موضوع به عنوان یک مطالبه عمومی و درخواست مردمی از مجموعه مدیریت استان باشد.
همدان نیازمند 12 هزار فضای پارک حاشیهای
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به موضوع پارک حاشیهای بیان کرد: نیازمند 12 هزار فضای پارک حاشیهای در شهر هستیم که امروز چهار هزار فضا داریم و برخی افراد نیز مدت زمان طولانی پارک خودرو دارند.
حیدری با اشاره به تجهیز یک خودرو به منظور ثبت پارک حاشیهای و ثبت تخلف پارک خودرو به صورت سیار یادآور شد: تجهیز این خودرو به منظور ثبت همزمان تخلف و پارک حاشیهای برای اولین بار در کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه طبق گواهی پلیس این اقدام بسیار مؤثر بوده است، تصریح کرد: امکان بروز مقاومتهایی در اجرای این طرح وجود دارد اما اجرای آن برای درآمدزایی نیست بلکه برای توزیع عادلانه تخصیص فضای پارک خودرو در شهر بوده و نیم ساعت ابتدایی رایگان است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به موضوع کنارگذر، گفت: در بلوار ارتش، بلوار شهید رجایی و بلوار شهید همدانی تاوان عدم وجود کنارگذر را میدهیم.
حیدری با بیان اینکه اجرای پروژه کنارگذر شرقی هنوز شروع نشده است، خاطرنشان کرد: کنارگذر غربی آغاز و از 28 کیلومتر اجرای کلی پروژه 21 کیلومتر آن انجام شده است اما برخی به دلایلی با تکمیل این پروژه مخالفت میکنند که این تصمیم موجب ایجاد نارضایتی شده است.
کاوسیامید: در بحث تقاطع شهید مدرس بر اساس کار کارشناسی تصمیمگیری شود
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه در دوره استاندار کنونی اتفاقات بسیار خوب رخ داده در مدیریت شهری به واسطه تعامل در سطح بالا قابل تقدیر است، اظهار کرد: انتظار این است طبق گفته رئیس دولت در بحث تقاطع شهید مدرس بر اساس کار کارشناسی تصمیمگیری و کار انجام شود.
اکبر کاوسیامید با بیان اینکه کار کارشناسی هزینهها را کاهش میدهد، گفت: باید به این مهم عمل شود و استاندار نیز در مباحث مختلف، تصمیمات حرفهای با توجه به کارهای کارشناسی اتخاذ کند.
وی با تأکید بر تصمیمگیری هرچه سریعتر در خصوص اجرای تقاطع غیر همسطح در شهید مدرس بیان کرد: اجرای این پروژه مشکل ترافیکی را در این نقطه به حداقل میرساند.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان افزود: ایجاد رضایتمندی در بین شهروندان وظیفه همگانی است که باید مدیران در هر سطحی این مهم را مد نظر قرار داده و با اتخاذ تصمیمات درست و به جا در افزایش رضایت مردم و ایجاد امید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.